KIRÁNDULTUNK

3.a - Visegrád (2017. május)

Az osztályunk és a 3. b osztály májusban Visegrádra kirándult.

Megnéztük Mátyás király palotáját, ahol egy néni vezetett körbe minket. Jó volt látni azokat a dolgokat, amikről olvasás órán tanultunk. Lovagi tornát is láttunk a Salamon toronynál. Ez időnként nagyon félelmetes volt. Utána íjászkodni mentünk, majd a Történelmi játszótéren játszottunk.

Nagyon jól szórakoztunk ezen a napon.

Szőnyi Ede, Pistyúr Panka 3.a

3.b - Diósjenő (2016. május)

2016. május 23-án busszal a Diósjenői Szabadidőparkba mentünk kirándulni az osztállyal. Nagyon jól éreztem magam! Például ott volt a mini golf, kétszer is betaláltam, és ott voltak a nyuszik is, akik nagyon aranyosak voltak. De legjobban a számháború tetszett! Kettőt is játszottunk, de egyik csapat sem győzött. Nagyon jól éreztem magam!

Borsos Eszter 3. b

Busszal mentünk Diósjenőre. Amikor odaértünk, megbeszéltük a szabályokat, és lehetett menni játszani. Azután krumplit pucoltunk és a tanító nénik megfőzték az ebédet, ami paprikás krumpli volt. Nagyon finom volt! Utána számháborúztunk. Nagyon jól telt a nap!

Nagy Dávid 3. b

Békamentés (2016. március)

2016. március 12-én Farmosra utaztunk békát menteni. Izgatottan indultunk útnak, mert még nem vettünk részt ilyen eseményen és nem tudtuk, mi lesz a feladatunk pontosan. Az iskolától 20 gyerek busszal ment, de sokan a szüleikkel autóval utaztak el Farmosig.

Amikor odaértünk, természetvédők fogadtak minket, akik bemutatták a területet. Egy forgalmas út mellett kifeszítettek egy alacsony kerítésfélét, ami nem engedte tovább a békákat. Így elindultak a kerítés mentén és vödrökbe potyogtak. A küldetésünk az volt, hogy a vödrökből kiszedjük őket, megszámoljuk, majd a saját vödrünkben magunkkal vigyük egy mocsárig. Mi a páros számú vödröket néztük át. Útközben kitaláltuk, hogy a páratlan számú vödrökből is megmentjük a békákat és áttesszük a mi edényeinkbe. Amikor az egész csapat végzett a begyűjtéssel, összesen 1045 békát engedtünk ki egy védett területen lévő mocsárnál. Délután még megnéztük a Farmoson lévő Vízparti élet házát, ahol még sok érdekességet megtudtunk a környék élővilágáról.

A napunk nagyon jól telt, még akkor is, ha nagyon elfáradtunk. Jövőre is szívesen mennénk.

Bartos Petra 5.b, Bartos Viki, Forál Petra 6.b, Forál Emma 3.a

3.a - Esztergom (2015. szeptember)

Szeptember 16-án pontban 8 óra előtt 5 perccel az osztállyal már a gimi előtt vártuk a buszt. Mert kirándulni indultunk Esztergomba. Eszter néni is ott várt bennünket és felkiáltott: - Sziasztok, gyerekek!

A busz néhány perc múlva elindult. 2 óra múlva megérkeztünk Esztergomba. Először a Duna Múzeumot látogattuk meg. Ott a vízről tanultunk. Láttunk vízimalmot, a víz élőlényeit és kísérleteztünk. Láttunk kőolajat, megszagoltuk, és sós vizet is kóstoltunk. Ebéd után macskalépcsőn jutottunk el a Bazilikához. "Ez a lépcső olyan hosszú, mint a Kínai Nagy Fal!" - gondoltam magamban. - Gyertek gyerekek! Már csak négy forduló van! - biztatott Erzsi néni. A Bazilika gyönyörű volt. Szlovákiában is jártunk, de hamar visszatértünk. Hazafelé jövet megálltunk Visegrádon. A Fellegvárat távolról láttuk.

Boldogan, de fáradtan érkeztünk az iskolához, és amikor hazaértem, hoztam Anyának Visegrádról egy vörösfenyő tobozt.