KIRÁNDULTUNK

3.b - Kirándulás Diósjenőre

2016. május 23-án busszal a Diósjenői Szabadidőparkba mentünk kirándulni az osztállyal. Nagyon jól éreztem magam! Például ott volt a mini golf, kétszer is betaláltam, és ott voltak a nyuszik is, akik nagyon aranyosak voltak. De legjobban a számháború tetszett! Kettőt is játszottunk, de egyik csapat sem győzött. Nagyon jól éreztem magam!

Borsos Eszter 3. b

Busszal mentünk Diósjenőre. Amikor odaértünk, megbeszéltük a szabályokat, és lehetett menni játszani. Azután krumplit pucoltunk és a tanító nénik megfőzték az ebédet, ami paprikás krumpli volt. Nagyon finom volt! Utána számháborúztunk. Nagyon jól telt a nap!

Nagy Dávid 3. b

Békamentés

2016. március 12-én Farmosra utaztunk békát menteni. Izgatottan indultunk útnak, mert még nem vettünk részt ilyen eseményen és nem tudtuk, mi lesz a feladatunk pontosan. Az iskolától 20 gyerek busszal ment, de sokan a szüleikkel autóval utaztak el Farmosig.

Amikor odaértünk, természetvédők fogadtak minket, akik bemutatták a területet. Egy forgalmas út mellett kifeszítettek egy alacsony kerítésfélét, ami nem engedte tovább a békákat. Így elindultak a kerítés mentén és vödrökbe potyogtak. A küldetésünk az volt, hogy a vödrökből kiszedjük őket, megszámoljuk, majd a saját vödrünkben magunkkal vigyük egy mocsárig. Mi a páros számú vödröket néztük át. Útközben kitaláltuk, hogy a páratlan számú vödrökből is megmentjük a békákat és áttesszük a mi edényeinkbe. Amikor az egész csapat végzett a begyűjtéssel, összesen 1045 békát engedtünk ki egy védett területen lévő mocsárnál. Délután még megnéztük a Farmoson lévő Vízparti élet házát, ahol még sok érdekességet megtudtunk a környék élővilágáról.

A napunk nagyon jól telt, még akkor is, ha nagyon elfáradtunk. Jövőre is szívesen mennénk.

Bartos Petra 5.b, Bartos Viki, Forál Petra 6.b, Forál Emma 3.a

3.a osztály kirándulása Esztergomba

Szeptember 16-án pontban 8 óra előtt 5 perccel az osztállyal már a gimi előtt vártuk a buszt. Mert kirándulni indultunk Esztergomba. Eszter néni is ott várt bennünket és felkiáltott: - Sziasztok, gyerekek!

A busz néhány perc múlva elindult. 2 óra múlva megérkeztünk Esztergomba. Először a Duna Múzeumot látogattuk meg. Ott a vízről tanultunk. Láttunk vízimalmot, a víz élőlényeit és kísérleteztünk. Láttunk kőolajat, megszagoltuk, és sós vizet is kóstoltunk. Ebéd után macskalépcsőn jutottunk el a Bazilikához. "Ez a lépcső olyan hosszú, mint a Kínai Nagy Fal!" - gondoltam magamban. - Gyertek gyerekek! Már csak négy forduló van! - biztatott Erzsi néni. A Bazilika gyönyörű volt. Szlovákiában is jártunk, de hamar visszatértünk. Hazafelé jövet megálltunk Visegrádon. A Fellegvárat távolról láttuk.

Boldogan, de fáradtan érkeztünk az iskolához, és amikor hazaértem, hoztam Anyának Visegrádról egy vörösfenyő tobozt.